Wednesday, January 6, 2010

gila mancing

pancing...pancing...pancing...itu lah minat dan kegilaan aku...dari kecik sampe besor...bukan buang masa tapi terapi untuk menenangkan jiwa manalah tau kalau-kalau dapat ikan rejeki namanya tu...alhamdulillah...

ada orang kata bodo mancing ni... buang masa...kalau buang masa abih le masa tu... masa jangan dibuang sebab masa itu berharga daripada duduk saja - saja lebih baik korang gi mancing....kita tak kacau orang...

jangan pula mancing anak dara orang... bini orang ke...itu salah le pula...tak baik...tuhan marah tau...kalau anak dara orang kena le buat ngan cara baik...ikut adat...melayu kan banyak adat dan pantang - larangnya...paling salah sekali kalau mancing bini orang...silap hari bulan kena belasah ngan laki dia...ingat...kita mancing ikan jer tau...jangan buat perkara yang tak senonoh...tak baik...

No comments:

Post a Comment